Ponad 30 proc. uczniów nigdy lub rzadko czuje się z siebie dumna. Akademia Przyszłości publikuje Rap

Co trzeci uczeń na pytanie, jak często czuje się z siebie dumny, odpowiada "nigdy" lub "rzadko". Co dziesiąty deklaruje, że rodzice nie interesują się jego sprawami, nawet gdy dzieje się coś dla niego ważnego. To jedno z kilku niepokojących zjawisk, które opisuje "Raport o Dołowaniu" przygotowany przez Akademię Przyszłości – siostrzany program Szlachetnej Paczki wspierający dzieci, które nie wierzą w siebie. Od chwili premiery publikacji można ufundować Indeks wybranemu dziecku z tegorocznej edycji Akademii.

Poczucie godności i jej zrozumienie mają kluczowy wpływ na relacje dziecka ze światem i świata z dzieckiem. Sprawiają, że dziecko chętniej w te relacje wchodzi i chce je kształtować. Dla osoby, której poczucie godności nie jest zachwiane, poszanowanie i respektowanie godności innych to oczywistość - mówi we wstępie do Raportu dr Marek Michalak, pedagog specjalny, były Rzecznik Praw Dziecka.

Pouczanie, język pozbawiony szacunku, nadopiekuńczość, brak możliwości współdecydowania, ocenianie czy wytykanie błędów - to problemy dzieci, a często - bagaż dorosłych. W ich rezultacie dzieci zamieniają marzenia na troski, a dorosłym trudniej budować relacje rodzinne i zawodowe. Ich sytuacja społeczna i ekonomiczna jest słabsza.

Przeczytaj Raport o Dołowaniu, wejdź na https://akademiaprzyszlosci.org.pl/raport-o-dolowaniu/

CZYTAJ DALEJ: https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-ponad-30-proc-uczniow-nigdy-lub-rzadko-czuje-sie-z-siebie-du,nId,4824893

 

Autor: 
Redakcja

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
7 + 9 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.