Aplikacje do edycji ciała w TikTok wyzwalają zaburzenia odżywiania

Kampanie obawiają się, że aplikacje do edycji ciała reklamowane na platformach społecznościowych TikTok i Instagram wywołują u młodych ludzi zaburzenia odżywiania.

Reklamy pokazują, jak aplikacje można wykorzystać do zmiany części ciała, w tym wyszczuplenia talii i dodania mięśni. Organizacje charytatywne zajmujące się zaburzeniami odżywiania stwierdziły, że firmy technologiczne powinny rozważyć wpływ na osoby podatne na zagrożenia. Platformy stwierdziły, że aplikacje nie złamały wskazówek reklamowych, ale TikTok dodał, że przegląda swoje zasady. Powiedział, że nieustannie stara się ulepszyć swoje ramy, aby wspierać pozytywne dla ciała środowisko. Popularna wśród nastolatków platforma mediów społecznościowych zakazała w zeszłym roku reklam aplikacji na czczo i suplementów odchudzających.

Rozwiń tę epidemię

Firmy zajmujące się mediami społecznościowymi muszą zostać pociągnięte do odpowiedzialności i „powstrzymać te niezdrowe i nieprzydatne wiadomości- powiedziała Hope Virgo, działaczka na rzecz zaburzeń odżywiania. „W ciągu ostatniego roku zaobserwowaliśmy ogromny wzrost liczby osób z zaburzeniami odżywiania i chociaż zaburzenia odżywiania niekoniecznie są spowodowane złym obrazem ciała, wiemy, że istnieją pewne wewnętrzne powiązania”. „Fakt, że Instagram i TikTok reklamują obecnie aplikacje zmieniające ciało, jeszcze bardziej podsyci epidemię zaburzeń odżywiania”. Organizacja charytatywna Seed zajmująca się zaburzeniami odżywiania powiedziała, że ​​od czasu pandemii odnotowała 68% wzrost liczby dzieci i nastolatków w wieku od 10 do 19 lat poszukujących wsparcia.

 Danae Mercer jest dziennikarką zajmującą się zdrowiem z historią zaburzeń odżywiania. Regularnie publikuje posty o pozytywnym nastawieniu do ciała na Instagramie i Tiktoku, kręcąc „za kurtyną” filmy o tym, jak edytowane są ciała. „Dzięki aplikacjom jestem szczuplejsza i bardziej zakrzywiona niż moje ciało, nawet gdybym cały czas trenowała. Eliminują moje pory w sposób, który nie jest nawet możliwy w naturze. Robią to wszystko jednym kliknięciem. Wpływ takiej technologii jest olbrzymi i szczerze mówiąc nie sądzę, abyśmy zobaczyli pełny rezultat przez lata. Powiedziała, że ​​chodziło o to, że te aplikacje są skierowane do szczególnie wrażliwych nastolatków.

Nastolatki i młode dziewczyny jeszcze tego nie rozumieją. W ten sam sposób nie pozwolilibyśmy sprzedawać produktów odchudzających dzieciom, musimy naprawdę naciskać na nowe przepisy dotyczące tego, jakie aplikacje mogą być kierowane do wrażliwych grup odbiorców. Zwłaszcza, gdy te aplikacje edytują treści. Istnieje kilka bezpłatnych aplikacji dostępnych w sklepach z aplikacjami Apple i Android, które pozwalają na przekonujące ulepszenia ciała. Użytkownicy mogą edytować zdjęcia lub filmy, zmieniając rozmiar i kształt ciała i twarzy, wygładzając skórę i wzmacniając mięśnie.

Obowiązek opieki

„Spędzamy więcej czasu na tych platformach niż kiedykolwiek” - powiedziała Gemma Oaten, menedżer Seed. Gdy wrócimy do normalnego życia, nie będziemy mogli chować się za ekranami ani aplikacjami. Ludziom oferuje się sposoby na zniekształcenie ich wizerunku w Internecie, ale to wywiera na nich presję w prawdziwym świecie. Dodała, że ​​firmy zajmujące się mediami społecznościowymi powinny przyjąć „obowiązek zachowania ostrożności” i wskazywać wszelkie reklamy, które mogą szkodzić wizerunkowi ciała.

Beat, brytyjska organizacja charytatywna zajmująca się zaburzeniami odżywiania, stwierdziła, że ​​„zmieniające ciało aplikacje, które zachęcają do stygmatyzacji wagi lub promują idealizację szczupłości, mogą powodować niepokój u osób cierpiących na zaburzenia odżywiania lub na nie podatnych. Jej dyrektor ds. Zewnętrznych, Tom Quinn, powiedział: „Wzywamy twórców tych aplikacji do rozważenia wpływu, jaki ich portrety wywierają na osoby bezbronne. Zachęcamy również każdego kto ma trudności ze zgłaszaniem treści wyzwalających, gdy tylko jest to możliwe, ale także rozważmy odejście i zamiast tego skupienie się na innych pozytywnych źródłach wsparcia, takich jak Beat.

Autor: 
Cristina Criddle / Tłumaczenie: Oliwia Starzyńska

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
1 + 4 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.