Trening na kwarantannę: oto 3 efektywne ćwiczenia

Smutne, ale prawdziwe: koronawirus ogranicza nas od roku. Nasze mieszkania stały się nie tylko biurami, ale też małymi klubami fitness. Szukasz pomysłów na nowe ćwiczenia? Jesteś w dobrym miejscu!

Kto tego nie zna: na początku poprzedniego roku trendy krążyły wokół kwarantanny i pomysłów, jak lepiej wykorzystać czas. Ćwiczenia w domu, praca w domu i chlebek bananowy dominowały wówczas na kanałach mediów społecznościowych. Kto od początku sumiennie i zdyscyplinowanie ćwiczył w domu, może już potrzebować małej odmiany, prawda? 

Oto proponowane przez nas efektywne ćwiczenia

  1. ćwiczenie: 30-minutowy trening

Przypominasz sobie czasy, kiedy kluby fitness były jeszcze otwarte? Większość sesji fitness trwa około 30 minut. Więc ty też ćwicz od dzisiaj 30 minut dziennie! Opracuj swój własny domowy plan treningowy, dzięki temu możesz lepiej rozplanować swój czas. 30 minut daje dokładnie te same efekty co 45 czy też 60 minut. W końcu w treningu chodzi o to, żeby wzmocnić mięśnie i czuć się po nim lepiej. A 30 minut dziennie całkowicie do tego wystarczy i można je bardzo łatwo wpleść w codzienność. Mała wskazówka od redakcji: świetnie nadają się do tego ćwiczenia od Pameli Reif. Wybierz sobie kilka filmów i trenuj według swojego planu. 

2. ćwiczenie: boso! 

Trenujesz w butach sportowych albo w skarpetkach? Te drugie nie są efektywne dla każdego ćwiczenia. Czasami stopy w skarpetkach mogą się ześlizgiwać i powodować nadmierne spięcia, np. przy robieniu deski. Co powiesz na odmianę i ćwiczenie na boso? Nasze testy wypadły pozytywnie. Zapewnia lepszą przyczepność na macie i większą świadomość ciała. 

3. ćwiczenie: po prostu tańcz

Kto powiedział, że zawsze trzeba wykonywać ścisłe ćwiczenia fitnessowe? Puść głośno muzykę i tańcz ile sił w nogach! Zakres ruchów jest całkowicie obojętny, tańcz, jak ci się podoba. W końcu tańcząc spalamy dużo kalorii i przyspieszamy akcję serca. Dodatkowa zaleta: taniec wprawia w dobry nastrój i przypomina nam o starych dobrych czasach chodzenia do klubów. Tak możemy polepszyć samopoczucie i radośnie oczekiwać rychłych lepszych czasów po koronawirusie. 

Mała wskazówka: Pozwól sobie po treningu na zimny prysznic! Stymuluje krążenie i działa dobrze na skórę. A jeśli często masz trudności z wzięciem się za ćwiczenia, warto założyć sobie mały dziennik. Każdego ranka zapisz sobie, co chcesz zrobić w ciągu dnia. Kolejno odhaczaj wykonane zadania. Tak będziesz lepiej widzieć swoje osiągnięcia, z których możesz być dumny/a!

Autor: 
Tatjana Frank, tłum. Joanna Niemczyk
Źródło: 

jolie.de

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
3 + 2 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.