Świadoma bezczynność – mniej stresu w życiu codziennym.

Image by tookapic from Pixabay 

Chcesz po prostu nic nie robić? Chcesz zrobić sobie przerwę od codziennego życia? Pokażemy ci zalety nicnierobienia. Mamy dla ciebie trzy pomysły na to, jak to robić bez presji.

Czujesz się zestresowany, gdy spojrzysz na napięty harmonogram? Może powinieneś zacząć planować także nicnierobienie?

Zebraliśmy kilka zalet, dlaczego regularnie warto nic nie robić. Ponadto, damy Ci trzy wskazówki, jak zespolić nicnierobienie z codziennym życiu.

Nicnierobienie może mieć pewne zalety                              

W naszym społeczeństwie nastawionym na osiąganie sukcesów, nicnierobienie ma negatywny wydźwięk. Często kojarzymy go z ludźmi leniuchującymi, nie robiącymi nic produktywnego, marnującymi niepotrzebnie cenny czas.

Jednak świadoma bezczynność może nas wzbogacić:

Przykładowo w eksperymencie przeprowadzonym na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara naukowcy odkryli, że kreatywność wzrasta u ludzi podczas nudnego i monotonnego zadania. Być może doświadczyłeś czegoś podobnego jako dziecko –często najlepsze pomysły na grę pojawiły się w nudne popołudnia. Więc jeśli ci się nudzi od czasu do czasu lub nie robisz nic produktywnego, może to zwiększyć twoje twórcze myślenie i zdolność rozwiązywania problemów.

Ponadto, świadomie nic nie robiąc, możesz znaleźć dobrą równowagę między relaksem i napięciem w codziennym życiu. Ci, którzy pracują bez wytchnienia są bardziej podatni na choroby psychiczne, przytacza Apotheke-Umschau.Dodatkowo ludzie, którzy są stale pod wpływem stresu, mogą cierpieć z powodu wypalenia zawodowego. Nie bez powodu w szkole są regularne przerwy. Według Netdoktora,prawidłowezarządzanie stresem polega na relaksie w codziennym życiu i świadomym nicnierobieniu.

Nierobienie niczego jako czynnik powodujący stres?

Jednak dr Yvonne Robel z Uniwersytetu w Hamburgu wyjaśnia w wywiadzie:„W tej chwili pojawia się trend, żetworzy się i sprzedaje się kursy oraz poradniki, mówiąceo nicnierobieniu jakostylu życia. Motyw jest często taki sam: każdy jest odpowiedzialny za własne samopoczucie i powinien poświęcić czas na przerwy ze względu na swoje zdrowie. Może to prowadzić do wewnętrznej presji, aby coś zrobić - i to jest przeciwieństwem relaksującej bezczynności”.

Bądź świadomy tego niebezpieczeństwa: bezczynność powinno być punktem na długiej liście rzeczy do zrobienia, które nadal musisz odhaczyć. Nierobienie niczego powinno kołysać się w tobie jako filozofia życiai wyrażać się w wdzięcznym traktowaniu siebie każdego dnia.

Trzy pomysły na relaksującą bezczynność

Mamy dla ciebie trzy pomysły na to, jak włączyć relaksujące nicnierobienie jako filozofię życia w codzienności:

1. Świadomie zaplanować codzienny rytuał bezczynności.

Zaplanuj codzienny rytuał, w którym nie musisz nic robić, ale możesz po prostu trzymać się swoich myśli. Może to być na przykład czas wolny od smartfona przy śniadaniu, przejazd pociągiem do pracy lub relaks na balkonie przez dziesięć minut po pracy. Jeśli stresuje cię bezczynność, wystarczy krótka codzienna medytacja przed snem. Ona także pomoże zrelaksować się i wyłączyć złe myśli.

2. Znajdź jakiś czas w roku, w którym nic nie będziesz robił.

Również w cyklu rocznym można świadomie ustawić punkty, w których nic nie będziemy robić przez kilka dni. Musisz dowiedzieć się, co cię relaksuje:

- Dla niektórych może to być kilka dni nad morzem.

- Dla innych jest to wędrówka w góry, spacery w lesie lub wakacje w klasztorze

- Jeszcze inni chcą pod koniec roku wziąć wolne na kilka dni lub godzin, nic nie robić po świątecznym stresie i oczekując aż rok minie w spokoju.

3. Kilka chwil w świadomej bezczynności pomaga w sytuacjach stresowych.

Czy czujesz się źle, ponieważmusisz przygotować pewien projekt do piątku, ale nie masz na to czasu? Zanim zareagujesz w pośpiechu, nic nie rób przez kilka chwil. Spróbuj ćwiczeń oddechowych lub ćwiczeń relaksacyjnych, idź na spacer, ćwicz uważność, świadomie słuchaj muzyki lub oddaj się ulubionemu drinkowi. Krótka przerwa może dać ci nowe kreatywne rozwiązania problemu.

Tłumaczenie: Grzegorz Januszewski

Autor: 
Laura Müller
Źródło: 

utopia.de

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
1 + 2 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.