Co jeść, aby być w lepszej formie po przebudzeniu?

Autor : xiangying_xu, 溢 徐

Czy jest coś, co można zmienić w diecie, aby czuć się lepiej porankami? Jestem niewiarygodnie zmęczona porankami, a wieczorami wcale nie jest lepiej.

Dietetyk odpowiada : Prześledź swoją rutynę snu

Cześć! Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na jakość snu i tym samym, poranne samopoczucie. Dieta może być jednym z nich, lecz wśród pozostałych prawdopodobnie znajdzie się na przykład stres. Być może przesypiasz wystarczającą liczbę godzin, lecz twój sen nie jest głęboki? Z tego powodu można czuć się zmęczonym po przebudzeniu.

Na twoim miejscu zaczęłabym śledzić swoją rutynę senną. Zwróć uwagę na to, czy kładziesz się spać o jednakowych porach, patrzysz w telefon przed zaścięciem, w twojej sypialni jest wystarczająco ciemno i chłodno? Możesz również mierzyć jakość swojego snu smartwatchem. Dobrze od tego zacząć.

Jesli chodzi o dietę, nie istnieje jeden produkt, który zapewni nam lepszą jakość snu. Warto jednak wzrócić uwagę na dostarczanie bogatych w witaminy i minerały składników odżywczych. Postaw na warzywa, owoce jagodowe i nasiona. Część ludzi deklaruje lepsze samopoczucie po regularnym przyjmowaniu witaminy D. Może warto zastanowić się nad suplementacją?

Autor: 
SÖNDAG, sondag@expressen.se, Tłum. Marzena Mamuszka

Komentarze

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
3 + 7 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.