Bieganie jest antidotum na stres w pandemii

Nawet umiarkowana aktywność fizyczna daje poczucie szczęścia i zadowolenia

Jakościowy relaks jest teraz ważniejszy niż wcześniej, biorąc pod uwagę pandemię i związane z nią wyzwania. Jednym ze sposobów jest bieganie, ale także każdy inny rodzaj ćwiczeń.

„Napięcie, które czujemy musi zostać uwolnione” – mówi Ingo Froboese, profesor na Uniwersytecie Sportu w Kolonii. Jego rada: od stresu można dosłownie uciec. Ćwiczenia wydzielają endorfiny i obniżają poziom hormonów stresu. Ponadto badania wykazały, że nawet umiarkowana aktywność fizyczna daje poczucie szczęścia i zadowolenia.

Bardzo ważne jest, by wybrać sport, który sprawia wam przyjemność

Jeśli chcecie w ten sposób złagodzić stres, uważajcie by nie przesadzić. Jeśli przesadzicie z ćwiczeniami, gdy jesteście już zdenerwowani, łatwo możecie wywołać odwrotny efekt i podnieść poziom kortyzolu, hormonu stresu. W idealnych sytuacjach możecie ćwiczyć na świeżym powietrzu i w świetle dziennym, co także jest dla was dobre. Sport uwalnia hormony takie jak serotonina i dopamina, które pomagają w koncentracji, poprawiają nastrój i zwiększają poczucie własnego dobrego samopoczucia – mówi naukowiec sportowy Johanna Rupp.

Bardzo ważne jest, by wybrać sport, który sprawia wam przyjemność. Jeśli ćwiczenia nie sprawiają wam przyjemności, nie pomogą wam złagodzić stresu a staną się kolejnym „kłopotliwym” problemem.

Tłumaczenie: Jolanta Gola

Autor: 
zivim.gloria.hr
Źródło: 

zivim.gloria.hr

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
2 + 12 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.