Oto nowe grzane wino roku 2020 zaprezentowane przez Blossa

Autor : Susanna Blåvarg 1

Słodka herbata, marokańskie kafelki, szwedzkie święta – czy to nie doskonałe połączenie? Taka jest właśnie opinia producenta grzanego wina Blossa, które właśnie prezentuje swoją butelkę zaprojektowaną w stylu vintage, inspirowaną Marrakeszem. Blossa 20 charakteryzuje się smakiem wyselekcjonowanej zielonej herbaty oraz mięty w połączeniu z tradycyjnymi przyprawami dodawanymi do grzanego wina.

Każdego roku marka Blossa prezentuje jeden z najbardziej kojarzonych ze świętami Bożego Narodzenia napojów. Jest to oczywiście grzaniec winny. Marka przykłada staranność do tego, aby co rok grzaniec charakteryzował się innym smakiem. Przez ostatnie dziewięć lat szukano inspiracji w różnych częściach świata. W zeszłym roku bazowano na smakach hawajskich. Wcześniej w poszukiwaniu nowych smaków podróżowano między innymi do Indii, Japonii, Anglii oraz Ameryki Południowej.

Jak smakuje Blossa 20?

Tym razem załoga Blossa skierowała swój statek na południe, w stronę Maroko oraz Marrakeszu, gdzie popularnością cieszy się słodka herbata Maghrebi o miętowym aromacie. Prostymi słowami mówiąc, dzięki tej zaskakującej mieszance smaków, grzaniec smakuje niczym wzbogacone korzenną nutą przypraw połączenie zielonej herbaty z miętą.

- Herbata Maghrebi jest przygotowywana w wyjątkowy sposób. Jej obróbka pochłania dużo czasu i dzięki temu cieszy się ciepłym odbiorem społeczeństwa. Widzimy tutaj wiele podobieństw z naszym grzanym winem, które zazwyczaj kojarzymy z ciepłym, domowym gniazdkiem, przyjaciółki i rodziną. Poza tym jest ono również produkowane w rzemieślniczy sposób, mówi Åsa Orsvärn główny miksolog marki Blossa.

Czas pokaże, czy ludziom przypadnie do gustu nowe wino. Nawet jeśli nie smak, to na pewno jego prezentacja przyciągnie wzrok nie jednej osoby.

Inspiracja marokańskimi kafelkami

W roku 2020 butelka została zaprojektowana w taki sposób, aby mogła przypominać taflę morską. Dominują tutaj następujące kolory : niebieski, turkusowy oraz zielony. Będąc w Marrakeeszcie można z łatwością ujrzeć marokańskie kafelki w takich kolorach, które pokrywają ściany oraz podłogi budynków. Cyfra „20” znajdująca się na froncie butelki jest zapisana w stylu przypominającym kaligrafię. Za wizualnym projektem całości stoi niezmiennie grupa Scandinavian Design.

Saturnus również wprowadza nowości

Będąc w temacie grzanego wina warto wspomnieć, iż marka Saturnus wyszła na rynek z dwoma bezalkoholowymi propozycjami. Wraz z końcem października wydano Saturnus 1893, który charakteryzuje się bardziej tradycyjnym smakiem. Przyprawiony jest kardamonem, goździkami, cynamonem, rodzinkami, śliwkami i imbirem. Lansowany jest również biały grzaniec, bazowany na tropikalnych owocach, takich jak mango, brzoskwinia, guawa, kiwi oraz mangostan.

Wprawdzie lato dobiegło już końca, jednak może te grzańcowe nowinki sprawią, że ktoś zatęskni za Bożym Narodzeniem, śniegiem i mrozem – oczywiście w towarzystwie rozgrzewających napojów.

Autor: 
Christofer Bernestål, Tłum. Marzena Mamuszka

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
1 + 1 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.