Siedem „domowych” przedmiotów, które sprawdzą się idealnie jako sprzęt fitness

Wasz dom obfituje w bezpłatny i bardzo skuteczny sprzęt fitness.

Jeśli chcecie być aktywni, wystarczy wasza dobra wola. W końcu wasz dom obfituje w bezpłatny i skuteczny sprzęt do ćwiczeń: oto co i jak możecie wykorzystać

Ręcznik

Dla niektórych jest to tylko ręcznik a dla innych taśma do ćwiczeń. Użyjcie ręcznika jako pomocy w ćwiczeniach rozciągających lub w zabójczym treningu ramion. Chcecie także aktywować nogi? Ustawcie się w pozycji deski na płaskiej powierzchni (np. parkiecie) i umieście mały ręcznik pod każdą ze stóp. Następnie bardzo powoli spróbujcie rozłożyć nogi i ponownie je połączyć. Poczujecie jak mięśnie płoną!

Ściana

Każde mieszkanie lub dom ma co najmniej cztery ściany, więc taki sprzęt na pewno posiadacie. Ściana może pomóc zachować stabilność podczas niektórych ćwiczeń rozciągających lub w aktywowaniu mięśni czworogłowych i pośladkowych, jeśli wykonujecie przysiady opierając plecy o ścianę.

Schody

Po co wydawać pieniądze na stepper, skoro w budynku lub w domu, w którym mieszkasz, macie idealne schody do ćwiczeń? Chodzenie lub wbieganie po schodach to świetny sposób na przyspieszenie tętna, sprawienie, by serce biło szybciej a pośladki pracowały w intensywnym tempie – wszystko to bez wydawania ani grosza.

Puszki konserw, butelki z wodą lub płynnym detergentem

Możecie przekształcić dowolny z tych przedmiotów w ciężary i doprowadzić swoje ramiona do porządku dzięki ćwiczeniom na ramiona z obciążeniem.

Miotła

Oprócz zamiatania, miotła może też służyć ćwiczenia mięśni środkowej części ciała, bioder oraz pośladków. Następnym razem, gdy weźmiecie miotłę do rąk, przytrzymajcie ją dłońmi za plecami i wykonujcie ruchy jak gdybyście się kłaniali. Możecie również chwycić ją poziomo w stosunku do ciała i podnosić ją powyżej wysokości głowy (lub tak bardzo jak to tylko możliwe) i opuszczać.

Krzesło

Stabilne krzesło może być świetne do doskonalenia pompek lub siedzenia w celu unoszenia i opuszczania wyprostowanych nóg. Możecie także wypróbować pompki na dwóch krzesłach lub skorzystać z niego jako pomocy w rozciąganiu.

Blat roboczy w kuchni

Wzmocnijcie mięśnie ramion i barków, wykonując zestawy ćwiczeń podnoszenia na rękach, opierając się o blat roboczy. Jest to wspaniała aktywność, którą możecie wykonywać czekając na wodę na herbatę lub rozgrzanie piekarnika.

Tłumaczenie: Jolanta Gola

Autor: 
zivim.gloria.hr
Źródło: 

zivim.gloria.hr

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
8 + 5 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.