Nowe dane pokazują, jak wiele snu tracą nowi rodzice w nocy

To jak ciągłe zarywanie nocy na studiach, tylko bez imprezowania i możliwości przespania dnia.

 Nowe dane z Sleep Junkie ujawniają, że przed dziećmi 68% ankietowanych osób otrzymywało zalecenie snu trwające ponad 7 godzin. Kiedy pojawiły się dzieci dzieci? Tylko 10 procent otrzymywało zalecaną „dawkę” snu. 

 

Oto wyniki ankiety

Po raz pierwszy Sleep Junkie przeprowadził ankietę wśród rodziców dzieci poniżej 18 miesięcy. Zadawali pytania, aby dowiedzieć się, jak naprawdę wygląda pierwszy rok rodzicielstwa.

Badanie wykazało, że większość nowych rodziców śpi każdej nocy od 5 do 6 godzin. Niestety nie jest to zaskakujące.

Średnio każdy nowy rodzic traci co najmniej 109 minut snu każdej nocy przez pierwszy rok po urodzeniu dziecka . Więc jeśli masz dwoje rodziców w domu, to 218 minut na noc! Zasadniczo przypomina to powrót do lat studenckich.

I podobnie jak ci, którzy spędzili całą noc w akademiku w bibliotece lub, hm, w barze, brak snu może mieć znaczący wpływ na twoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Może powodować u ciebie wariactwo, ale zamiast przespać poranne zajęcia masz noworodka, który wymaga opieki i uwagi, a to może być naprawdę trudne.

 

To też minie

Eksperci od snu Hayley Bolton i Renee Learner z Forty Winks Sleep Consultancy zauważają: „Jako rodzic po raz pierwszy ważne jest, aby pamiętać, że wszystko jest fazą, dobrą i złą, ale ostatecznie przeminie”.

I dopóki nie minie, co może wydawać się wiecznością, wskazówki Boltona i Ucznia mogą pomóc ci przygotować się na spokojniejsze noce :

  • Uśpij dziecko, gdy jest senne, ale jeszcze nie śpi.
  • Zachowaj spokój w nocy, utrzymując pokój w ciemności, cicho rozmawiając i unikając kontaktu wzrokowego tak mało, jak to możliwe, gdy trzeba iść spać.

 

Za mało czasu w ciągu dnia

Według badania Sleep Junkie rodzice spędzają zaledwie 5 procent swojego dnia na zajmowanie się sobą. Więc gdzie spędzają cały swój czas w ciągu dnia?

Nowi rodzice spędzają prawie 5 godzin dziennie, wykonując następujące zadania - wszystkie wysiłki, aby uśpić tego słodkiego bobasa:

  • 41 minut jazdy samochodem i usypianie dziecka - odpowiednik jazdy 30 km każdego dnia!
  • 1 godz. 21 minut noszenia
  • 1 godz. 46 minut karmienia
  • 34 minuty czytania dziecku

I nie zapominajmy o kąpieli i głaskaniu noworodka. Nic dziwnego, że błagasz o więcej czasu w ciągu dnia.

 

Największa pomoc: Rozpocznij rutynę przed snem

Eksperci od snu Bolton i Learner są wielkimi fanami wczesnego ustanawiania rutyny przed snem, aby pomóc tobie (i dziecku) w odpoczynku, którego potrzebujesz. Sugerują rutynę na dobranoc, która jest relaksująca i przewidywalna, przy czym te same rzeczy dzieją się każdej nocy o tej samej porze.

Procedura może obejmować:

  • kąpiel lub mycie ciała
  • masaż
  • zakładanie piżamy
  • fabuła
  • kołysanka przy słabym oświetleniu

Pamiętaj, nie włączaj do rutyny rzeczy, których powtarzanie co wieczór nie jest przyjemnością!

 

 Nie jesteś sam w tej bezsennej podróży

Niektórzy z ankietowanych rodziców dzielili się najbardziej zawstydzającymi, pozbawionymi snu czynami , które robili w pierwszym roku rodzicielstwa. Może to sprawić, że poczujesz się lepiej, a przynajmniej będziesz się śmiać:

  • „Umyłem zęby kremem na odparzenia, który znajdował się obok pasty do zębów”.
  • „Wylałem na podłogę butelkę mleka, zupełnie nie trafiając do zlewu.”
  • „Zasnąłem w trakcie ważnej rozmowy telefonicznej bez przypomnienia sobie tego, co powiedziałem”.

Im więcej energii spędzasz na myśleniu o tym, jak mało masz snu, tym gorzej. Weź głęboki oddech, wypij trochę wody (i kawy) i dodaj sobie energii na cały dzień. Świeże powietrze może również czynić cuda podczas nieprzespanych nocy.

Autor: 
AG
Źródło: 

healthline.com

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
10 + 0 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.