Wielu nawet latami go nie tknęło, a chroni serce i naczynia krwionośne, wyrównuje brzuch

tytuł oryginalny: Wielu nawet latami go nie tknęło, a chroni serce i naczynia krwionośne, wyrównuje brzuch i spala kilogramy szybciej od biegania 

Choć pamiętamy je z lat szkolnych, od dłuższego czasu jest na szczycie treningów i w rzeczywistości jest świetnym treningiem cardio 

Skakanka to świetny trening cardio, a cardio to gwarancja zachowania zdrowia serca i naczyń krwionośnych. Badania pokazują, że jest to aktywność lepsza od biegania, a jeśli chodzi o zrzucanie kilogramów, jest jedną z najlepszych. 

Mianowicie w godzinę skakania na skakance osoba ważąca 70 kg spala 744 kcal (przeskakując w tempie 120-140 podskoków na minutę), natomiast osoba o tej samej wadze spala około 560 kcal w godzinę biegu w umiarkowanym tempie (około 7 minut na kilometr). W związku z tym, więcej kalorii spala się skacząc przez skakankę. Szkoda, że wielu po raz ostatni robiło to w latach szkolnych...  

Idealne ćwiczenie 

W rzeczywistości 30 minut skakania przez skakankę spala tyle kalorii co 30 minut biegu, co udowodniono w jednym badaniu z udziałem około stu mężczyzn podzielonych na dwie grupy. O tym, że skakanka jest idealnym ćwiczeniem świadczy również fakt, że ćwiczenie to aktywuje kilka mięśni jednocześnie – przyśpiesza puls, oddech oraz zwiększa obciążenie mięśni w bardzo krótkim czasie. Wzmacnia serce, barki, ramiona, klatkę piersiową, dolne partie nóg i tułów. A pierwsze efekty będą widoczne w postaci płaskiego brzucha.  

Jaką skakankę wybrać 

Długość skakanki zależy od waszego wzrostu. Stojąc na środku skakanki uchwyty muszą sięgać do pach. Można ją również wyregulować owijając linę wokół nadgarstka i dłoni. Uchwyty powinny być lekkie i wygodne w trzymaniu. Wybierz te, wykonane z wysokiej jakości materiałów, ponieważ z powodu pocenia się, te gorszej jakości mogą podrażniać skórę i ślizgać się podczas ćwiczeń.  

Ile trenować 

Na początek zalecamy 10 przeskoków, następnie 10-sekundową przerwę i tak dalej przez 3 do 4 minut lub do końca ulubionej piosenki. Stopniowo ćwicz coraz dłużej.  

Jak skakać 

Kiedy przeskakujesz linę, pięści powinny być w linii bioder, łokcie lekko ugięte a ramiona bardzo blisko ciała. Wyprostuj plecy, otwierając klatkę piersiową, kierując ramiona do tyłu i do dołu. Skacz tak cicho jak to możliwe i wykonuj małe skoki nad skakanką. Lina musi się szybko obracać, aby można było łatwo zmienić liczbę skoków w jednym interwale. Możesz skakać z nogi na nogę lub obunożnie ze skokiem pośrednim, na jednej nodze, na obu jednocześnie... Przeskoki można także łączyć z przysiadami, pompkami, wykrokami...  

Autor: 
Suzana Ciboci, tłum: Jolanta Gola
Dział: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
2 + 4 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.