Początki z jogą! To są pytania, które wszyscy zadają!

Czy jesteś przepracowany? Czy musisz zmagać się z uczuciem niepokoju, czy chcesz być silniejszy zarówno psychicznie, jak i fizycznie? Wtedy joga to coś dla ciebie. Oczywiście tak jak w przypadku każdego nowego przedsięwzięcia, po drodze pojawia się wiele pytań. Tu znajdziesz na nie odpowiedzi. Oglądaj, czytaj i zrelaksuj się! 

 PIERWSZY KROK: MUSISZ WIEDZIEĆ, JAKIE SĄ TYPY 

Przede wszystkim musisz się dowiedzieć, który rodzaj jogi jest dla ciebie odpowiedni. Tutaj znajdziesz kilka naszych propozycji! 

 Kundalini Joga  

Ćwiczenia działają zarówno na układ nerwowy, jak i na układ hormonalny, dzięki czemu ludzie odczuwają natychmiastowy efekt. Po kilku lekcjach czują się bardziej witalni, elastyczni i czujni. Twoje ciało i umysł również wydają się bardziej zrównoważone. Czy masz blokady emocjonalne lub lęki? Wtedy ten rodzaj jogi jest dla ciebie idealny, ponieważ stajesz się bardziej świadomy wykonywanych czynności i ich konsekwencji. Ćwiczenia fizyczne są bardzo dynamiczne i łączone z różnymi technikami oddechowymi. 

 Vinyasa Joga 

Niepewne panie, ten rodzaj jogi doda Ci pewności siebie! Na takich zajęciach przyjmujesz różne postawy w rytm oddechu z naciskiem na wysiłek fizyczny. Wewnętrzna siła, odporność i wytrzymałość znacznie się poprawią! 

 Bikram Joga 

W bikram jodze, zwanej również „jogą gorącą”, ćwiczenia wykonywane są w ciepłym pomieszczeniu – to uelastycznia oraz zmniejsza ryzyko kontuzji, a ponieważ ten rodzaj powoduje pocenie się, takie otoczenie pomaga odpychać toksyny. Dlaczego warto? Twoje mięśnie, stawy i więzadła oraz układ nerwowy stają się silniejsze. 

Hatha Joga 

To chyba najbardziej klasyczna wersja. Idealna dla osób, które chcą na chwilę uciec od codziennego stresu. Cicha medytacja zapewnia przestrzeń do relaksu, a fizycznie wykonuje się różne pozycje oraz techniki oddechowe. 

 Power Joga 

Od małej dziewczynki do silnej kobiety! Power joga to przede wszystkim uwalnianie energii i przekraczanie granic. Po kilku lekcjach poczujesz się sprawniej i zarazem staniesz się małą bombą energetyczną. Ale właśnie z tego powodu doświadczysz także pewnego rodzaju nowego wewnętrznego spokoju. 

 Ashtanga Joga 

Ashtanga jest w pewnym sensie częścią power jogi i skupia się na wszystkich kończynach. Zajęcia są wymagające fizycznie, gdyż wykonujesz długie serie różnych pozycji (np. powitanie słońca). Do tego rodzaju potrzebujesz siły i wytrzymałości . Zwracasz uwagę na swoją duchowość, poprawiając kondycję, redukując stres oraz tracąc wagę. 

 Joga Iyengara 

W tym rodzaju jogi nacisk kładzie się na symetrię ciała. Pozycje są dłużej utrzymywane. Zwraca się uwagę na szczegóły oraz precyzję. Używasz elementów podporowych, takich jak bloki, koce, podpórki, krzesła, pasy itp. Tempo jest raczej wolne, gdyż chodzi tu o dokładność, ale mimo to energiczne. 

 JOGA: PYTANIA, KTÓRE KAŻDY ZADAJE 

Aby odpowiedzieć na wszystkie najważniejsze pytania, złożyliśmy wizytę ekspertowi jogi Ingeborg’owi, który doradzi oraz postara się pomóc. 

 Czego potrzebujesz, by zacząć? 

Mata do jogi z pewnością się przyda, ponieważ leżenie na zimnej podłodze z płytek to nie jest dobry plan. Ważne, abyś nie miał możliwości poślizgnięcia się. Większość mat ma grubość cala, ale jeśli możesz znaleźć grubszą, to nawet i lepiej.  Za każdym razem staraj się wykonywać ćwiczenia na boso. Ale jeśli jest trochę chłodno, zdecydowanie możesz założyć skarpetki. 

Jaka jest idealna temperatura do jogi? 

Jeśli jest trochę za zimno, mięśnie się napinają. Przyjemna i ciepła przestrzeń okazuje się ważna, jeśli chcesz się w pełni zrelaksować. Wykonuj ćwiczenia przede wszystkim w temperaturze, która ci odpowiada. 

Czy można jeść i pić przed ćwiczeniami z jogi? 

Rzeczywiście, w tradycji klasycznej jogi mówi się, że nie wolno ci jeść ani pić na jedną do dwóch godzin przed sesją. Ma to głównie związek z trudniejszymi ćwiczeniami, w których musisz np. stanąć na głowie. Dziś jednak takie sztywne idee są jak najbardziej odsuwane na bok. Jesteś głodny lub spragniony? Nie ma problemu! 

Jaki jest idealny czas na jogę? 

Znajdź własny moment. To nawet nie musi być dużo czasu, wystarczy 7 minut. Po prostu uważaj, aby nie wykonywać ćwiczeń takich jak „splot słoneczny” przed pójściem do łóżka, ponieważ takie pozycje mają po prostu dać ci więcej energii. Ćwiczenia pranajamy są idealne na wieczór. 

Po jakim czasie uzyskasz pożądany efekt? 

Nie planuj zbyt wiele. Ćwicz spokojnie oraz bez presji. Najlepiej jest, aby joga stała się rutyną. Udowodniono, że nowego nawyku można nauczyć się w 21 dni. W końcu przekonasz się, że joga staje się czymś, na co czekasz każdego dnia. 

Chcesz zacząć od jogi, ale nadal potrzebujesz trochę motywacji? Dobra wiadomość! Teraz możesz spróbować tego z instruktorami lub po prostu samodzielnie, gdziekolwiek i kiedykolwiek chcesz, dzięki różnym platformom internetowym. 

Autor: 
Celine Werner, tłum: Julia Gortat
Źródło: 

libelle.be/gezond/net-met-yoga-begonnen-dit-zijn-de-vragen-die-iedereen-zich-stelt/

Dział: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
6 + 4 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.