5 sposobów na dotrzymanie noworocznych postanowień w oparciu o nowe badania

Dotrzymaj swoich noworocznych postanowień dzięki nowym metodom opartym na badaniach naukowych (źródło: Getty).

 

Dotrzymywanie postanowień – nowe sposoby

Poza zwykłymi metodami dotrzymania postanowień, warto również wypróbować te nowe, których skuteczność potwierdzono naukowo:

#1 – Zmniejsz stres

Twój własny stan umysłu jest ważną częścią trzymania się postanowień. Badanie przeprowadzone w Providence College wykazało, że gdy ludzie czuli się zestresowani, wytrąceni z równowagi lub zdezorientowani, pomogło im zrelaksowanie się i przywrócenie kontroli poznawczej. Uczestnicy badania podziwiali obrazy życia w mieście lub cieszyli się widokami przyrody. Dzięki temu wykazywali oni większą samokontrolę. Ponadto badanie przeprowadzone na Uniwersytecie w Zurychu wykazało, że stres ogranicza samodyscyplinę. To powoduje, że ludzie zmuszają się kompromisów w sprawie swoich działań, ponieważ czują się spięci lub niespokojni i kierują się emocjami.

Jeśli chcesz być bardziej dokładny w swojej pracy, zapanuj nad swoimi obawami, zanim się za coś weźmiesz. Skoncentruj się, bądź skupiony i uważny, gdy starasz się dotrzymać swoich zobowiązań. Wybierz się na spacer, oddychaj głęboko, spędź czas ze wspierającym przyjacielem lub posłuchaj ulubionej muzyki. Rób cokolwiek, co pomoże Ci odnaleźć spokój i wyciszyć się. Kiedy jesteś w stanie się odstresować, możesz lepiej panować nad swoim zachowaniem.

#2 – Rozmawiaj z samym sobą

Naukowcy z Uniwersytetu w Toronto odkryli, że słuchanie wewnętrznego głosu jest niezwykle pomocne w wywieraniu samokontroli. W tym badaniu, kiedy ludzie nie potrafili rozmawiać sami ze sobą, nie potrafili też zarządzać własnym zachowaniem. 

Rozmawiaj ze sobą, aby przypomnieć sobie swój cel, zmobilizować się i wykorzystać swoje możliwości, by go zrealizować. Jeśli Twoim postanowieniem jest nawiązanie lepszych kontaktów w pracy oraz częstsze spotkania towarzyskie, spróbuj porozmawiać z samym sobą. Pomyśl o swoim celu w szerszej perspektywie i ucz się od innych. Przekonaj się o swojej pewności siebie i możliwościach w budowaniu relacji i nowych więzi. Używaj zachęcającej wewnętrznej gadki, aby przyczynić się do własnego sukcesu dzięki swoim postanowieniom.


Dotrzymanie noworocznych postanowień nie musi być takie trudne (źródło: Getty).

#3 – Ćwicz

Dotrzymywanie postanowień i wytrwałość, gdy robi się ciężko, wymagają zaangażowania części mózgu odpowiadającej za funkcje wykonawcze. Interesujące badanie przeprowadzone przez Uniwersytet VU w Amsterdamie wykazało, że ćwiczenia fizyczne, nawet w krótkich seriach, mogą poprawić przepływ krwi do płata czołowego, który kontroluje funkcje wykonawcze i procesy poznawcze na wyższym poziomie.

Czasami ćwiczenia fizyczne są same w sobie postanowieniem noworocznym, ale trenując częściej, będziesz też w stanie lepiej trzymać się wszystkich innych celów. Ćwicz rano lub skorzystaj z firmowej siłowni, jeśli pracujesz w biurze. Dzięki ćwiczeniom czujesz się szczęśliwszy, możesz być również bardziej sumienny w wykonywaniu obowiązków, a także w dotrzymywaniu tego i innych postanowień noworocznych.

#4 – Znajdź partnera

Słyszałeś już rady, że powinieneś powiedzieć komuś o swoim postanowieniu, aby ten ktoś Cię wspierał i rozliczał z jego realizacji. Nowe badania jednak sugerują, co można jeszcze dodać do tego pomysłu. Według badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Georgia, samokontrola jest zaraźliwa. Ludzie, z którymi przebywasz, wpływają na twoją zdolność do demonstrowania siły woli – lub nie.

Połącz siły z kolegą, który również chce nauczyć się nowej umiejętności w pracy, i który będzie chciał wziąć udział w zajęciach online. Ponadto bądź selektywny w kwestii tego, z kim spędzasz czas. Jeśli chcesz pić mniej na spotkaniach firmowych, trzymaj się blisko ludzi, którzy potrafią się kontrolować, a ich wybory będą miały wpływ na Twoje.

#5 – Wyraź empatię

Empatia jest również silnym bodźcem do zmiany zachowania. Odrębne badanie przeprowadzone na Uniwersytecie w Zurychu wykazało, że gdy ludzie stawiają się na miejscu innych lub wyobrażają sobie swój wpływ na inne osoby, potrafią bardziej kontrolować swoje zachowanie.

Jeśli chcesz przestać odkładać rzeczy na ostatnią chwilę, weź pod uwagę swojego współpracownika i wyobraź sobie, jak Twoje terminowe ukończenie pracy pomoże zapewnić, że nie będzie musiał męczyć się przez weekend. Albo wyobraź sobie szczęśliwego klienta, który jest w stanie przedstawić solidne uzasadnienie biznesowe dla Twojego produktu, ponieważ Twój raport był tak genialny. Myślenie o swoim wpływie na innych motywuje do podejmowania właściwych wyborów.

Podsumowanie

Jeśli masz wypracowaną metodę, dzięki której dotrzymujesz swoich postanowień, korzystaj z niej. Rozważ również nowe sposoby, które mogą sprawić, że będziesz jeszcze silniejszy i bardziej rygorystyczny w dokonywanych wyborach. Trzymaj się swoich celów, a z pewnością zauważysz korzyści w postaci poprawy i rozwoju Twojej kariery.

Autor: 
Autor: Tracy Brower / Tłumaczenie: Natalia Kochan
Dział: 

Komentarze

Wysłane przez JunbBalexpeda (niezweryfikowany) w
cialis vs. viagra <a href="https://tocialius.com/ ">buying cialis without a prescription</a> cheap cialis generic

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
11 + 5 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.