Medytacja oddechowa

Medytacja oddechu pomaga nam odnaleźć wewnętrzną równowagę i uwolnić się od stresu.

Czym jest medytacja oddechowa?

Medytacja oddechu wykorzystuje proste techniki oddechowe do poprawy zdrowia psychicznego i fizycznego. Często łączy się ją z innymi technikami relaksacyjnymi, takimi jak joga. Większość ćwiczeń oddechowych może być wykonywana w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Istnieją jednak pewne techniki medytacji oddechowej, które powinny być wykonywane tylko pod kierunkiem eksperta.

Korzyści płynące z medytacji oddechu

Medytacja oddechu ma wiele korzyści zdrowotnych. Prawidłowe oddychanie przynosi następujące korzyści:

1. Obniżony poziom stresu.

2. Spokojniejsze myśli i uczucia.

3. Spokojniejszy puls i bicie serca.

4. Wzmocnienie koncentracji.

5. Mniejsze poczucie niepokoju i nerwowości.

6. Zwiększona pojemność płuc.

7. Wzmocnienie układu odpornościowego.

8. Zmniejszenie bólu przewlekłego.

Teoretycznie możesz medytowaćkiedykolwiekchcesz - w podróży, w biurze lub w domu. Jednak większość ludzi najlepiej skupia się na oddychaniu, gdy znajdują się w cichym otoczeniu, gdzie mogą być całkowicie sobą. Najlepszym sposobem na to jest udanie się do cichego pokoju i usiąść wygodnie lub położyć sięna podłodze.

Rozpocznij ćwiczenie na medytację w następujący sposób:

Zamknij oczy i poczuj swoje ciało, skupiając swoją uwagę wyłącznie na sobie.Obserwuj swoje ciało w jego obecnym stanie.

Skup się na swoim oddechu i poczuj, jak płynie - ale nie próbuj na niego wpływać. Po prostu zwróć na to uwagę. Jeśli Twoje myśli błądzą, powoli i spokojnie przywołaj je do oddechu.Podczas głębokiego wdechu poczuj, jak Twój brzuch, a następnie klatka piersiowa wypełniają się powietrzem i rozszerzają, a podczas wydechu powoli opuszczają się i spłaszczają.

Jeśli chcesz, możesz mentalnie liczyć razem z oddechem.

Medytacja oddechowa: 3 kolejne ćwiczenia oddechowe

Jeśli powyższe ćwiczenia na dłuższą metęsą dla Ciebie zbyt nudne, możesz również spróbować jednego z kolejnych ćwiczeń oddechowych:

  1. Oddychanie pudełkowe- Box breathing pomaga uspokoić ciało i wzmocnić koncentrację w bardzo krótkim czasie. Można to zrobić wszędzie. Oddychaj głęboko, aż całe powietrze opuści twoje ciało, a zwłaszcza płuca.Teraz weź spokojny, skoncentrowany wdech przez nos przez cztery sekundy i poczuj, jak twoje płuca wypełniają się powietrzem.Zatrzymaj to powietrze w płucach jeszcze przez cztery sekundy.

Powoli wydychaj powietrze przez cztery sekundy.Ponownie wstrzymaj oddech na cztery sekundy.Rozpocznij ćwiczenie od nowa: wdech przez cztery sekundy, wytrzymaj cztery sekundy, wydech przez cztery sekundy, wytrzymaj cztery sekundy.Po pięciu minutach medytacji poczujesz się spokojniejszy i zrelaksowany.

  1. Szybkie oddychanie uderzeniowe:

Dzięki szybkiemu oddechowi uderzeniowemu nie tylko uspokajamy nasze ciała i umysły, ale także możemy dać naszym mięśniom ramion trochę treningu równolegle z naszym oddychaniem. Oto jak to działa:

Powoli wykonaj wdech, wyciągając ręce całkowicie w górę, dłonieotwarte.Utrzymaj przez chwilę tę pozycję i powietrze w ciele.Zrób wydech, zaciskając dłonie w pięści i opuszczając je na wysokość barków.Powtórz ćwiczenie w szybszym tempie 20 do 30 razy.

  1. Terapia oddechowa: Uspokajające oddychanie.

Kiedy jesteś zestresowany i niespokojny, uspokajające oddychanie jest najlepszym sposobem na szybkie wyluzowanie się. Oto jak to działa:

Powoli wydychaj całe powietrze z ciała i płuc.Wdychaj powoli przez nos przez cztery sekundy, aż płuca będą całkowicie wypełnione. Wstrzymaj oddech na siedem sekund.Powoli wydychaj całe powietrze przez usta. Podczas tej czynności można używać hamulca wargowego: Przyciśnij wargi do siebie i pozostaw tylko wąską szczelinę, aby powietrze mogło się wydostać.Wstrzymaj oddech z pustymi płucami przez osiem sekund.Zacznij ponownie od początku, wykonując powolny wdech przez cztery sekundy. Ta medytacyjna technika jest relaksująca i natychmiast spowalnia oddychanie.

Tłum.: Monika Ciesek

Autor: 
BRIGITTE.de
Źródło: 

BRIGITTE.de

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
6 + 2 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.