Gwyneth Paltrow rozszerza swoją kontrowersyjną firmę Goop o wirtualną kuchnię

Aktorka tym razem postawiła na ekologiczną restaurację funkcjonującą zgodnie ze strategią “od pola do stołu”. Nie zapominajmy jednak o jej innych kwestionowanych biznesach mocno krytykowanych przez społeczność naukową.

“The Goop Kitchen” to nowa wirtualna restauracja działająca pod lifestylową marką Goop, należącą do Gwyneth Paltrow, która wpisuje się w trend tzw. wirtualnych kuchni, znanych pod angielską nazwą “dark kitchen” albo też ”ghost kitchen”. Są to restauracje realizujące wyłącznie zamówienia na wynos. Nie ma w nich stołów, krzeseł ani klientów. Taki model restauracji zyskuje na popularności szczególnie wśród niektórych aktorów i artystów, którzy pod własną marką wkraczają w świat gastronomii. Paltrow, Sylvester Stallone, Bruce Willis, Eva Longoria, Robert de Niro i Danny DeVito to tylko niektórzy spośród celebrytów, którzy zainwestowali w ten rodzaj biznesu lub otworzyli własne restauracje.

Paltrow w swojej nowej działalności może polegać na szefowej kuchni, Kim Floresce, choć jak możemy wywnioskować z Instagramowego konta szefowej kuchni przy przygotowywaniu menu brała pod uwagę opinię aktorki. “Była bardzo zaangażowana. Co tydzień robiłyśmy degustację, a ona oceniała nasze dania [...] A potem o tym rozmawiałyśmy. Ma niesamowite podniebienie” - wyjaśnia. Floresca szkoliła się w znakomitych restauracjach, takich jak “Per Se”, “Mugaritz” i “El Bulli”, a także była szefową kuchni w nagrodzonej trzema gwiazdkami Michelin “The Restaurant at Meadowood” w Napa Valley.

Floresca ze swoimi propozycjami dla Paltrow dołącza do długiej listy restauracji w Los Angeles, które stawiają na zdrową żywność. Szefowie kuchni tego miasta promują koncepcję “od pola do stołu”, wykorzystując w swoim menu lokalne, ekologiczne składniki. Jej kuchnia charakteryzuje się przede wszystkim tym, że jest bezglutenowa i oferuje sporo opcji wegańskich. Aktorka zapoznała się również z procesami zrównoważonej uprawy i włączyła użycie etykiety o nazwie Goop Certified Clean, co oznacza, że ​​żadne z użytych składników nie zawierają przetworzonych cukrów, glutenu, soi, produktów mlecznych, orzeszków ziemnych i konserwantów.

Aktorka swoim projektem wspiera ideę tzw. czystego odżywiania (clean eating). “Są to dania jednocześnie bogate w składniki odżywcze i pyszne, co przyczynia się do lepszego samopoczucia” - powiedziała Paltrow w oświadczeniu przed otwarciem restauracji. “Misją “The Goop Kitchen” jest promowanie idei czystego odżywiania” - dodała. Aktorka na swoich portalach społecznościowych często pokazuje jak przygotowywane są dania z menu jej restauracji.

Paltrow, wraz z Sylvestrem Stallonem, Brucem Willisem, Evą Longorią, Robertem de Niro i Dannym DeVito, tworzą długą listę uznanych na całym świecie aktorów, którzy poszukując nowych inwestycji zdecydowali się zainwestować we własną restaurację. Jedną z najbardziej znanych jest “Planet Hollywood”, sieć restauracji tematycznych serwujących typowe amerykańskie jedzenie. W 1991 roku Sylvester Stallone, Bruce Willis, Demi Moore i Arnold Schwarzenegger połączyli siły i otworzyli pierwszy lokal pod tym szyldem w Nowym Jorku. Z kolei w stanie Utah znajduje się “The Tree Room” aktora Roberta Redforda, w którym goście mogą zjeść kolację przy świecach. Natomiast De Niro jest właścicielem franczyzy japońskich restauracji “Nobu”. Jednak w tych przypadkach oferty lokali są zgoła odmienne od propozycji Paltrow. 

Restauracja Paltrow dołącza do pozostałych biznesów skupionych pod marką Goop, którą odnosi wielkie sukcesy, a jednocześnie wywołuje wiele kontrowersji. Platforma Goop była krytykowana od samego początku za pochwałę pseudonauki. Początkowo miała postać newslettera, cotygodniowego e-maila, który w 2008 roku docierał do niewielkiej grupy odbiorców. Zaczęła się jednak rozwijać najpierw jako blog, potem jako strona internetowa, a następnie jako platforma sprzedażowa, aż stała się imperium wycenianym na 250 milionów dolarów, według “The New York Times”.

Przez cały ten czasu Goop nieustannie budzi kontrowersje. Jednym razem zalecano osiągnięcie “najniższej wagi do przeżycia”, sugerując, że ludzie powinni być „tak chudzi, jak to tylko możliwe”. Innymi interesującymi radami było spanie z kamieniami jadeitu w pochwie czy siedzenie nad garnkiem z gorącą wodą z ziołami w celu oczyszczenia macicy. Do szeroko komentowanych ciekawostek należą także urządzenie do oczyszczania pochwy za pomocą pary (69 euro) czy świeca o zapachu pochwy samej Paltrow (68 euro), której zapach jest opisany jako „zabawny, piękny, seksowny i cudownie nieoczekiwany”. Marka Goop doczekała się nawet serialu dokumentalnego na platformie Netflix pt. “Gwyneth Paltrow i życie w stylu goop”. W serialu przeprowadzane są wywiady ze znanymi (lub też nie) ekspertami do spraw zdrowia, którzy ostrzegają przed niebezpieczeństwami noszenia biustonoszy z fiszbinami, rzekomo prowadzącymi do raka piersi, spożywania warzyw z lektynami oraz używania tamponów czy lateksowych prezerwatyw. Szerzenie podobnych twierdzeń niejednokrotnie prowadziło do ​​skarg ze strony społeczności naukowej.

Tłumaczenie: A.M.

Autor: 
elpais.com
Źródło: 

elpais.com

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
4 + 0 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.