Ku etycznej modzie. Chanel rezygnuje z naturalnych futer i skór egzotycznych zwierząt

Marka Chanel rezygnuje z naturalnych futer i skór z egzotycznych zwierząt. Francuski dom mody skłania się ku świadomej i etycznej modzie, tym bardziej że naturalne futra nie są już synonimem luksusu.

Światowy gigant mody, firma Chanel przestaje produkować ubrania i akcesoria ze skór krokodyli, jaszczurek, płaszczek, rekinów, węży oraz z naturalnych futer egzotycznych zwierząt ze względu na trudności wynikające z ustaleniem ich pochodzenia. Coraz więcej klientów chce wiedzieć skąd pochodzą materiały i w jakich warunkach hodowane są zwierzęta.

Marka używać będzie tylko skóry zwierząt pochodzących z przemysłu spożywczego i wykorzystywanych jako produkty odpadowe.

(…) Jak poinformował prezes ds. mody Bruno Pavlovsky, niemal niemożliwe już było pozyskiwanie odpowiednich skór zwierząt w sposób zgodny z etycznymi zasadami spółki. Po drugie, firma w ten sposób nie będzie na celowniku organizacji ekologicznych- czytamy na stronie businessinsider.com.pl.

Firma Chanel nie wyeliminuje całkowicie materiałów pochodzenia zwierzęcego. Nadal będzie bowiem używała skór, ale tylko ze zwierząt hodowlanych, których jakość i warunki można skontrolować.

Ze strony internetowej francuskiego domu mody zniknęły już torebki ze skóry pytona. Natomiast wycofywanie towarów ze sklepów stacjonarnych potrwa trochę dłużej.

Dla światowego giganta modowego naturalne futra nie są już synonimem luksusu, lecz stały się symbolem nieetycznej mody. Obecnie coraz więcej marek i projektantów sprzeciwia się bezsensownemu krzywdzeniu i zabijaniu zwierząt.

Organizacje walczące o prawa zwierząt pochwaliły tę decyzję. Na przykład organizacja PETA (People for the Ethical Treatment of Animal) stwierdziła, że nie ma już przekonujących argumentów, które przemawiałyby za stosowaniem produktów pochodzenia zwierzęcego, ponieważ sztuczne futra i skóry są niemal identyczne jak naturalne.

Francuski dom mody nie jest pierwszym, który zrezygnował z naturalnych futer i skór egzotycznych zwierząt, gdyż wcześniej uczyniły tak m.in. Gucci, Burberry, Versace, Michael Kors, Hugo Boss, Calvin Klein, Giorgio Armani oraz sieciówki: H&M i Zara.

Autor: 
Monika Szymańska
Źródło: 

businesinsider.com

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
4 + 2 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.