Brak snu to dodatkowe kilogramy!

Jeśli nie spaliście całą noc lub spaliście źle, następnego dnia rano będziecie senni. Gdy organizm dostatecznie nie wypocznie, pojawia się chęć na węglowodany.

Dzieje się tak dlatego, że trzeba podnieść spadającą energię. Węglowodany podniosą ją na 30 do 45 minut, po czym wszystko wróci do punktu wyjścia.

Brak snu wywołuje stres, który zwiększa apetyt na słodycze. Jak wyjaśniają naukowcy, gdy jesteśmy zestresowani, nasz organizm produkuje uspokajającą serotoninę.

Brak snu sprawi, że będziecie tyć nawet wtedy, gdy zdrowo się odżywiacie, bo wasz organizm będzie próbował wyrównać poziom hormonów. Niestabilne hormony to zwolniony metabolizm. A apetyt ciągle rośnie.

Nauka mówi, że ci, którzy mają problemy ze snem przyswajają około 300 dodatkowych kalorii dziennie. Śpiąc tylko dwie godziny dziennie tyjemy kilogram w ciągu siedmiu dni.

Gdy brak snu stanie się rutyną, trudno wam będzie powrócić do pierwotnego stanu. I chociaż zaczniecie częściej spać, organizm dalej będzie cierpiał z powodu braku równowagi hormonalnej. Nie pozbędziecie się stresu, niezadowolenia, ani niezdrowych nawyków.

Autor: 
Tłum. Emilia Liberda
Źródło: 

focus.ba

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.