Dni coraz krótsze, a noce chłodniejsze: Jak pokonać jesienną depresję?

Nadeszła jesień. To nic niezwykłego, że ludzie czują się tak, jakby brakowało im energii.

Lekarze już dawno zauważyli wzrost liczby problemów zdrowotnych w okresie jesienno- zimowym : spadek formy fizycznej i energii umysłowej, depresję i niepokój.

Jest jednak parę sposobów, by sobie z tymi problemami poradzić.

 

Wychodźcie z domu

Przebywanie na świeżym powietrzu wzmacnia system odpornościowy i pomaga zwalczyć objawy depresji, lęku i stresu.

 

Witamina D

Witaminę D nasz organizm wytwarza, gdy przebywamy na słońcu, ale jeśli nie możemy sobie pozwolić na ekspozycję na ostatnie, rzadkie promienie słoneczne, mogą je nam zastąpić suplementy.

 

Zdrowa dieta

Na chłodniejsze dni idealne są warzywa, bo to źródło wszystkich witamin potrzebnych naszemu organizmowi.

 

Suplementy

Jeśli nie możecie zapewnić sobie potrzebnych witamin w pożywieniu, łykajcie suplementy.

 

Jedzcie więcej ryb

Ryba jest źródłem kwasów omega 3, które pomagają obniżyć objawy depresji o 17%.

 

Wysypiajcie się

Regularny sen pomaga obniżyć poziom stresu i wzmocnić system immunologiczny. Wyspani jesteście bardziej wydajni.

 

Pamiętajcie o probiotykach

Źródłem probiotyków (dobrych bakterii) są : ogórki, jogurt, kefir i czarna czekolada. Wspomagają m.in. leczenie chorób zakaźnych i wzmacniają odporność.

 

Znajdźcie sobie hobby

Ciekawe hobby pozwoli wam się czymś zająć i zapomnieć, że przyszła jesień.

 

Zbierajcie kasztany

To zdrowa aktywność fizyczna dla dorosłych i dzieci.

 

Pijcie zieloną herbatę

Nie tylko dlatego, że jest smaczna, ale dlatego, że jest wyjątkowo zdrowa i ma bardzo pozytywny wpływ na ludzki organizm.

Autor: 
TT/Tłum. Emilia Liberda
Źródło: 

dailymail

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.